اهداف بخش معدن در برنامه هفتم نیازمند اصلاحات است :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

اهداف بخش معدن در برنامه هفتم نیازمند اصلاحات است

  • ۴۷

به گزارش کافه معدن، کیوان جعفری طهرانی تصریح کرد: دستیابی به رشد هدف‌گذاری شده بخش معدن در هفتمین برنامه توسعه پیش نیازهایی لازم دارد که اکنون آماده نیست. وی تاکید کرد: کمبود نقدینگی پیش نیاز اصلی محسوب می‌شود که نبود آن تاکنون سبب عدم توسعه بخش معدن و صنایع معدنی شده است. وی یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه سرمایه‌گذاری 9.5 میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌ها (جاده، بنادر و شبکه ریلی) در نظر گرفته شده بود اما این مهم اجرایی نشد. وی خاطرنشان ساخت: قطعاً یکی از فاکتورهایی که در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده بود توسعه شبکه برق بوده اما به دلیل عملی نشدن آن الان با مشکلات ناشی از این مهم روبرو هستیم زیرا هدرروی انرژی در خطوط قدیمی انتقال به شکل جدی وجود دارد. جعفری طهرانی یادآور شد؛ ایران هشتمین تولیدکننده برق جهان محسوب می‌شود اما همچنان با مشکل قطعی برق در تابستان دست به گریبان هستیم. جالب است که بدانیم جمعیت ایران و ترکیه تقریباً برابر است ولی مصرف برق در ایران ۲۵ درصد بیشتر از ترکیه است چرا که این مقدار عموماً در نیروگاه‌ها با راندمان پایین و شبکه‌های برق قدیمی تلف می‌شود. وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد کشور سهم کم معدن در تولید ناخالص داخلی است و آمار و ارقام مختلفی که مطرح می‌شود مورد اطمینان نیست خصوصا اینکه در دولت سیزدهم هم سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است.

http://cafemaadan.ir/1403/04/28/MC0274

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.