-
دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ
-
۱۴۶
به گزارش کافه معدن دکتر علی سلگی استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت متأسفانه در حوزه سنگهای ساختمانی، گوهرسنگها و مواد اولیه غیر فلزی زنجیره ارزش افزوده در کشور تقویت نشده است و عمدتاً صادرات مواد اولیه این محصولات معدنی صورت میگیرد که در ابتدا باید بر توسعه این موارد برای تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده تمرکز کنیم و البته از بازارهای صادراتی آن غافل نمانیم. برای بازاریابی این محصولات رایزنی بازرگانی گستردهای در سراسر دنیا تعریف خواهیم کرد که این اقدام از جانب بخش خصوصی خواهد بود تا محصولات معدنی ایران در سراسر دنیا به فروش برسد. در حال حاضر تقاضای سنگ ساختمانی گرانیت و تراورتن به دلیل رکود بازار مسکن پایین است اما چین و ایتالیا شدیدا متقاضی این محصولات هستند اما با توجه به عدم بازاریابی درست و نداشتن رایزنان تجاری این بازارها را تاکنون از دست دادهایم که باید مجدد سهم خود را در این بازارها از آن خود کنیم. بر این اساس در برندینگ و بازاریابی کار خواهد شد و باید نمایشگاههای دائمی در بسیاری از کشورها راهاندازی شود که در نظر داریم توسط بخش خصوصی ایجاد شوند البته حمایت دولت را خواهند داشت تا همواره محصولات ایرانی در معرض دید برای فروش باشد.
http://cafemaadan.ir/1403/02/03/MC0225