دانشمند ایرانی از سنگ باتری ساخت :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

دانشمند ایرانی از سنگ باتری ساخت

  • ۶۴

به گزارش کافه معدن، محمد خوش‌کلام پژوهشگر دانشگاه فنی دانمارک دریافت که مواد مبتنی بر سیلیکات‌های سنگی می‌توانند برای یک الکترولیت حالت جامد مناسب باشند. سیلیکات‌های پتاسیم و سدیم اجزای تشکیل‌دهنده سیلیکات‌های سنگی و از فراوان‌ترین مواد معدنی روی زمین هستند. به گفته خوش‌کلام این ماده در دماهای گرم می‌تواند یون‌ها را هدایت کند و به رطوبت نیز حساس نیست. وی می‌گوید: پتانسیل سیلیکات پتاسیم به عنوان یک الکترولیت حالت جامد از دیرباز شناخته شده بود اما به نظر من به دلیل چالش‌هایی که با وزن و اندازه یون‌های پتاسیم وجود دارد نادیده گرفته شده است. چرا که این یون‌ها بزرگ هستند و بنابراین کندتر حرکت می‌کنند. مزیت قابل توجه این ماده جدید عدم حساسیت آن به هوا و رطوبت است. این ویژگی اجازه می‌دهد تا آن را در یک لایه نازک کاغذ در باتری قالب‌گیری کنیم. این ماده ارزان قیمت و سازگار با محیط از سیلیکات قابل استخراج است و این پتانسیل را دارد که در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گیرد اما یون‌های موجود در الکترولیت‌های مایع مبتنی بر لیتیوم یا الکترولیت‌های حالت جامد در مقایسه با یون‌های موجود در سیلیکات‌های سنگی سریع‌تر حرکت می‌کنند. 

http://cafemaadan.ir/1403/04/18/MC0264

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.