معدن صنعتی که مغفول مانده است؛ وظیفه رئیس جمهور آینده چیست؟ :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

معدن صنعتی که مغفول مانده است؛ وظیفه رئیس جمهور آینده چیست؟

  • ۷۱

علیرغم اینکه اهمیت حوزه‌ معدن بر کسی پوشیده نیست و طی سال‌های اخیر به نقش آن در توسعه‌ کشور توجه ویژه‌ای صورت گرفته و شهید ابراهیم رئیسی و دولت ایشان نیز در راستای ارج نهادن بر فعالیت‌های معدنی و اکتشافات تلاش‌های قابل توجهی داشته‌اند اما متاسفانه صحبت‌ها، بیان دیدگاه‌ها و اعلام برنامه‌های این شش نفر کاندیداهای چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری متاسفانه نشان می‌دهد که این حوزه مهم مغفول مانده و برایشان جایگاهی ندارد. در این رابطه عماد مهدی‌فر کارشناس حوزه‌ معدن کشور اظهار کرد: مشاهده و بررسی اخبار انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات کاندیداها نشان می‌دهد که یک نکته مشابه برای همه‌ این کاندیدا صدق می‌کند که برای هیچ یک از این شش نفر "معدن" جایگاهی ندارد. طی یک هفته‌ اخیر که این افراد به سخنرانی پرداخته یا دیدار داشته‌اند به موضوعات فروش نفت، ارز، فیلترینگ و مذاکرات پرداخته‌اند اما جای بحث برای "معدن" خالی است. وی افزود: آیا تاکنون در این سخنرانی‌ها، توییت‌ها و اظهارات اثری از آینده و وضعیت معادن و صنایع معدنی کشور دیده می‌شود؟ فراموش نکنیم زمانی که در جریان یکی از مناظره‌های انتخابات در دوره‌های قبلی عکس یک معدن را برای کاندیداها نمایش دادند اما حتی آنها نمی‌دانستند این عکس کجاست و یکی از کاندیداها هم پاسخ داده بود که این یک دره برای جذب توریست است. در حقیقت علیرغم اهمیت این حوزه شخصی که می‌خواهد رئیس جمهور یک کشور شود متوجه تفاوت دره‌های توریستی با یک معدن مس نبوده است. اگرچه همان مسئله در جریان آن انتخابات به تمسخر حامیان کاندیداها علیه یکدیگر منجر شد اما در بطن ماجرا نشان می‌داد نگاه مدیران ارشد کشور به صنعتی که بعد از نفت و ساختمان بیشترین گردش مالی را در کشور دارد چگونه است.

http://cafemaadan.ir/1403/04/01/MC0250

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.