۲ ماده معدنی جدید روی ماه کشف شد :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

۲ ماده معدنی جدید روی ماه کشف شد

  • ۱۸

به گزارش کافه معدن، محققان انستیتو ژئو شیمی در گایانگ و همکارانشان در گوانگژو و ماکائو این تحقیق را انجام داده و یافته‌های خود را در ژورنال نیچر آسترونومی منتشر کرده‌اند. این محققان توضیح داده‌اند مواد معدنی احتمالا تحت فرآیندی که شامل تبخیر و رسوب شدید است روی ماه تشکیل شده‌اند. این امر احتمالا زمانی رخ داده که ریزشهاب‌سنگ‌ها به طور مداوم و با قدرت با سطح ماه برخورد می‌‌کردند. چنین رویدادی انرژی زیادی به وجود آورد که تدریجا ذوب و در مواد اطراف تبخیر شد. در ماموریت مذکور ۲۵ دانه شیشه‌ای جمع‌آوری شد. این دانه‌ها با استفاده از روش‌های میکروسکوپ الکترونی انتقالی تحلیل شدند. محققان با رصد اثر یک برخورد روی سطح یکی از دانه‌ها مواد معدنی جدید را مشاهده کردند. هنگامی که بخار خنک می‌شود به شکل رسوب درمی‌آید. از سوی دیگر وقتی مواد گازی دوباره به شکل جامد متراکم می‌شوند مواد معدنی مانند نمونه‌های کشف شده به وجود می‌آورندبمباران دائمی زباله‌های فضایی روی سطح ماه احتمالا به تولید مواد جدید منجر شده است. محققان در این باره نوشته‌اند: تاثیرات ریزشهاب‌سنگ‌ها نقشی کلیدی در تغییر چشم‌انداز ماه دارد اما اینکه تغییرات مذکور چگونه رخ داده هنوز مبهم است. تحقیق ما سرنخ‌های جدیدی درباره فرآیندهای هوازدگی روی ماه و همچنین دیگر سیارات بدون هوا در منظومه شمسی مانند عطارد و سیارک‌ها فراهم می‌کنداین یافته‌ها به محققان کمک می‌کند به درک بهتری از ماه دست یابند.

http://cafemaadan.ir/1403/01/26/MC0217

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.