بایگانی مهر ۱۴۰۳ :: کافه معدن

کافه معدن

خبرگزاری حوزه معدن

آهن اسفنجی سنگ آهن مرکزی ارز آوری خوبی برای کشور و منطقه دارد

  • ۳

مدیر کل صنایع معدنی وزرات صمت در بازدید از پروژه کارخانه آهن اسفنجی شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: محصول کارخانه آهن اسفنجی بافق نتایج خوبی برای ارز آوری کشور و منطقه دارد.

“امیر علی قلی زاده” با بیان این مطلب گفت: با توجه به شناخت خوبی که از منطقه شهرستان بافق دارم پروژه کارخانه آهن اسفنجی حرکت بسیار خوبی است که در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده شرکت سنگ آهن مرکزی رقم خورد.

وی افزود: الحمدالله این پروژه با توجه به طرح های مشابه در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی پیشرفت بسیار خوبی تا کنون داشته است.

علی قلی زاده مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی را تامین کننده اصلی خوراک آهن اسفنجی عنوان کرد و گفت: محصولی که به دنبال آن هستیم محصول صادرات محور است که نتایج ارز آوری خوبی برای کشور و مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی و شهرستان بافق دارد.

موفقیت چشمگیر ملی مس در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳

  • ۴

حسین مدرس خیابانی در نشست با رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمعی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تحقق طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) به عنوان یک طرح ملی که مورد تاکید مدیران عالی نظام است، نیاز به همراهی و کمک همه مسئولان از جمله نمایندگان محترم مجلس دارد که خوشبختانه این رویکرد را ما در بین نمایندگان استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی که محل استقرار مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس است، می‌بینیم و این شایسته تقدیر است.


وی با تاکید بر تلاش همه‌جانبه شرکت ملی صنایع مس ایران برای تحقق طرح کیمیا اظهار کرد: مجموعه شرکت ملی مس در 6 ماهه نخست سال جاری به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است که این موفقیت‌ها حاصل تلاش و پشتکار کارگران، کارکنان و همه مدیران این مجموعه است و گزارش آن به وزیر محترم صمت هم ارائه شده است.

دکتر رضا بستامی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران شد

  • ۷

دکتر رضا بستامی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران شد

در حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی؛ دکتر رضا بستامی به عنوان « رییس شورای مرکزی و رییس سازمان نظام مهندسی معدن» منصوب شد.

با پیشنهاد شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن و معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس جمهور در حکمی دکتر رضا بستامی را برای مدت سه سال به عنوان رییس شورای مرکزی و رییس سازمان نظام مهندسی معدن منصوب کرد.

تخلف وزارت کار در افزایش ندادن حقوق کارگران معدن/ وعده سرخرمن یا جهت دهی به افکار عمومی در حادثه معدن طبس؟

  • ۴
ارگران معدن در حالی باید در عمق ۷۰۰ متری زمین کار کنند که خطر نشت گاز و ریزش، جزئی جدایی ناپذیر زندگی آنان است. این درحالی است که معدن کاران حقوق حداقلی طبق قانون دارند و از هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به دیگر کارکنان بخش دولتی و خصوصی به ویژه در بخش دستمزد برخوردار نیستند. از سوی دیگر تکرار تلخ حوادث مربوط به معدن در حادثه اخیر لزوم رسیدگی وزارت کار به عنوان سازمان متولی به بحث دستمزد و شرایط کار کارگران معدن را بیش از پیش ضروری ساخته است .
 
وعده یا قول مساعد دولت برای افزایش حقوق؟ 
آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درمورد چگونگی افزایش حقوق کارگران معدن به خبرنگار تابناک گفت: افزایش حقوق کارگران معدن معلوم نیست با چه سازوکاری از سوی دولت وعده داده شده چرا که مشخص نیست کمیته طبقه بندی مشاغل یا کمیته ارزش آفرینی کار قرار است به موضوع دستمزد کارگران رسیدگی کند یا اینکه دولت صرفا برای عبور از فضای سنگین خبری و جهت دادن به افکار عمومی در حادثه معدن طبس این وعده ها را داده است. 
 
اسدی درمورد میزان افزایش دستمزد کارگران معدن توضیح داد: اصلاح دستمزد حقوق کارگران از یک سو به عهده بخش خصوصی و از سوی دیگر به عهده دولت است که دراین میان دولت طبق قانون ۴۸ و ۴۹ قانون کار و طبقه بندی مشاغل می‌تواند میزان حقوق را هرچه سریع تر افزایش دهد و آن را اجرایی کند و بخش خصوصی هم اگر تاکنون نسبت به افزایش دستمزد کارگران معدن اقدامی نکرده است به دلیل تخلف یا انجام ندادن وظایف وزارت کار است.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: کارگران معادن نه تنها وضعیت دستمزد مناسبی ندارند بلکه به دلیل نبود تشکلات کارگری و همچنین نبود امنیت شغلی و عدم توجه به نکات ایمنی و بهداشت درگیر مشکلات زیادی درحیطه کاری خود هستند که درگام اول باید نسبت به تشکیل اتحادیه کارگری اقدام شود.

صادق خانی علی اکبری رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران تشکیل شد

  • ۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران با هدف انسجام داده‌های این حوزه و تسهیل گری ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ذیل سازمان متخصصین و مدیران ایران تشکیل شد.


دکتر ایمان مصدری؛ رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما (https://www.iribnews.ir/) ضمن اعلام خبر تشکیل این شورا و برگزاری اجلاس بین‌المللی هوش‌مصنوعی در دی ماه ۱۴۰۳ پیرامون نحوه تعامل شورا با متولیان هوش مصنوعی گفت: این شورا به عنوان یک سازمان تسهیلگر، شبکه ساز و حامی می تواند به عنوان بازوی مشورتی حاکمیت، بازوی اجرایی دولت و بازوی تقنین قوانین مجلس خدمات شایانی به توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی داشته باشد


دکتر صادق خانی علی اکبری رئیس شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران از کارشناسان ارشد فناوری های نوین صدا و سیما و از چهره های مورد احترام در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور می باشد سوابقی از قبیل مشاور عالی مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران، عضو هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران، معاونت تجاری و امور مشتریان فناوری اطلاعات ناواکو- بانک مسکن، مشاور هوشمندسازی و تحول دیجیتال گروه خدمات انفورماتیک راهبر و مشاور عالی گروه فن آوا

را در رزومه خویش دارد


سایر اعضاء شورای تخصصی هوش مصنوعی ایران به شرح ذیل می باشند: 

 

۱- حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرحسین ایمانی مقدم؛ دکتری فلسفه و کلام اسلامی با سوابقی از قبیل مسئول میز پژوهشی فقه هوش مصنوعی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری و دبیر کارگروه تخصصی هوش مصنوعی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی 

۲- دکتر محمد مردانی شهربابک؛ دکتری مهندسی مخابرات با سوابقی از قبیل معاون فنی سازمان فضایی کشور، مدیرعامل هلدینگ فن آوا و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)

۳- دکتر محمد شهرام معین؛ دکتری مهندسی برق با سوابقی از قبیل رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی وزارت ارتباطات، سابقه تدریس هوش مصنوعی، تحلیل کلان داده، در دانشگاه های پلی تکنیک مونترال کانادا، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و... 

۴- دکتر سید مهدی شریعت زاده؛ دکتری هوش مصنوعی با سوابقی از قبیل مسئول کارگروه هوش مصنوعی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری و  مدیر میز هوش مصنوعی پژوهشگاه فضای مجازی 

۵- متین هاشمی؛ عضو شورا دکتری مهندسی کامپیوتر با سوابقی از قبیل عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل شرکت توسعه هوش مصنوعی ابر 

۶- محمد پاشاخانلو؛ دکتری مدیریت تکنولوژی با سوابقی از قبیل مدیرعامل صندوق پژوهش و تحقیقات صنایع دفاعی 

۷- دکتر بهزاد صفری؛ دکتری مهندسی مالی با سوابقی از قبیل معاون فناوری اطلاعات بانک سپه، مدیرکل خدمات نوین بانک تجارت، عضو هیئت عامل بانک قوامین 

۸- دکتر حمید هوشمند؛ دکتری مهندسی برق با سوابقی از قبیل مدیر مرکز نوآوری صنایع دریایی و مدیر پروژه شتابدهنده مجازی کسب و کار ویراک 

۹- دکتر مهدی اسماعیلی؛ دکتری کامپیوتر با سوابقی از قبیل عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کاشان، عضو کارگروه دولت الکترونیک مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مشاور فناوری اطلاعات و پژوهش های هوش تجاری مرکز خدمات حوزه های علمیه 


دبیری شورا بر عهده دکتر هادی راد؛ دکتری مکاترونیک  با سوابقی از قبیل مسئول کارگروه هوش مصنوعی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی و مسئول مرکز نوآوری دانشکده مکانیک و برق دانشگاه امیرکبیر بر عهده دارد.

توئیت پزشکیان درباره حادثه معدن طبس

  • ۴

خبر حادثه معدن معدنجوی طبس بسیار دردناک و تاثر برانگیز است‌.

به‌ هموطنانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و خود را شریک غم آنان می‌دانم.

وزرای کار و صمت برای بررسی دقیق و رسیدگی به موضوع به طبس اعزام شده‌اند.

دولت معادن را نابود کرده است

  • ۷

اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس از کاهش قابل توجه تولید در شرکت‌های معدنی بورسی خبر داده است. این کاهش که ۱۸.۴ درصد نسبت به سال گذشته و ۱۷.۸ درصد نسبت به ماه قبل است زنگ خطری را برای اقتصاد کشور به ویژه در بخش معدن به صدا درآورده است. بر اساس این گزارش افول شرکت‌های معدنی بورسی صرفا در کاهش تولید نبوده و فروش این شرکت‌ها نیز با کاهش مواجه شده است. این گزارش توضیح می‌دهد که شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۲۳.۵ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۲۰.۲ درصدی مواجه شده ‌است. اگر این وضعیت در صنعت معدن همچنان ادامه‌دار باشد در آینده باید شاهد غروب این صنعت در کشور باشیم بنابراین انتظار می‌رود دولت چهاردهم با فوریت به اصلاح سیاست‌گزاری‌های حوزه معدن ورود کند. بهرام شکوری رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با این نوع سیاست‌گذاری دولت در بخش معدن طبیعی است که تولید و صادرات کاهش پیدا می‌کند و به طبع آن ارزآوری در کشور رخ نمی‌دهد. وی افزود: شاید با سیاست‌گذاری‌های دولت چهاردهم تولید بهبود پیدا کرده و صادرات نیز توسعه پیدا کند. رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه بیان کرد: ناترازی برق و گاز به عنوان دو منبع اصلی انرژی در صنایع به معنای عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است. این ناترازی‌ها بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و نهایتا همه این موارد منجر به کاهش تولید، صادرات و ارز‌آوری برای کشور می‌شود. شکوری در پایان گفت: امیدواریم با شروع دولت چهاردهم و استقرار اتابک و سایر وزرای اقتصادی در این دوره شاهد پیشرفت در بخش معدن و صنایع معدنی باشیم.

http://cafemaadan.ir/1403/07/23/MC0293

مطالب پیشنهادی

تماس با پایگاه

  • پست الکترونیک: minecafe.ir@yahoo.com
  • تلفن دفتر مرکزی: 02177324436
  • فکس دبیرخانه خبرگزاری: 02177784176
  • تلفن همراه مدیر مسئول: 09121341857
  • تلفن همراه روابط عمومی: 09201341857
  • شعبه شرق: تهران‌پارس، فلکه دوم، بلوار جشنواره، خیابان اسفندانی، کوچه کارون، پلاک 3، طبقه دوم، کدپستی 1654896511
  • شعبه شمال: حکیمیه، فاز سه، بلوار گل‌ها، خیابان دانش، کوچه دانش سه، پلاک 28، طبقه سوم، کدپستی 1659718574

همکاری با ما

چنانچه مایل به همکاری با ما هستید می توانید اخبار و مقالات خود را از طریق راه های ارتباطی به دست ما برسانید تا بعد از تایید سردبیر سایت منتشر نماییم.